16 januari 2013

Onsdag!

Om en vecka är vi på sjukhuset med Mini. Bläää för det! Hatar sjukhus, älskar att de har kolla och att de gör vad som är bäst för Mini. Men hatar stela sjukhusgula korridorer och lukten av sterila rum, ljuden från sirener och sparkcyklarna läkarna far runt på i kulvertarna. Hatar vanmakten att stå brevid och se på när de sticker ens barn, när de gör allt det där man som inetr mantra upprepar i huvudet är det bästa för ens barn.

Gillar det icke!

Men vad jag gillar mer är mitt nya liv - mitt liv med mer träning - 60 till 90 minuter 6 dagar i veckan och mindre mat, endast en portion per måltid och så nyttigt jag bara kan. Min plan är att gå ner 30 kg till nyår men fram till dess har jag en massa delmål. -10 kg så blir det gymkort, 15 kg vill jag ha tappat den 3 Juni då jag ska springa Blodomloppet. -20 kg då blir det ny garderob, ut med det gamla in med det nya!

-30 kg blir en överraskning.

Jag ser det inte som att jag bantar utan dom att jag ändrar hela mitt liv. Jag förbjuder mig ingenting men tänker på vad jag stoppar i mig och att mindre nyttiga saker kräver mer träning liksom fler snabba kalorier gör mig tröttare på dit. Jag mår sjukt bra, är piggare å känner mig mer tillfreds redan nu. Det känns som jag längtar efter att träna - jag är aldrig hungrig eller sugen på något speciellt så blodsockret har nog landat och hålls stabilt. Det är skönt! Det är även skönt att redan se resultat - jag har sedan 2 Januari gått ner drygt 4 kg. Sen vet jag att det inte kommer gå lika lätt hela tiden men det är då jag ska komma ihåg att det är för min skull jag gör detta, för mitt välbefinnande och för att jag gillar träningen och att inte äta för mycket.

Jag ska fixa det, så är det bara, det finns inga genvägar utan bara hårt slit och ett jävlar anamma!

/ Cecilia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3